عکاسی صنعتی چیست؟

عکاسی صنعتی به قسمتی از عکاسی گفته می شود که وظیفه آن به نمایش در اوردن محصولات با کیفیت بالا است .درعکاسی صنعتی عکاس سعی می کند با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد از محصولات مختلف عکسبردای کند و ان را با بهترین کیفیت و رزولیشن به تولید کننده ارائه دهد.ابزار های عکاسی صنعتی یکی از قسمت های مهم این شاخه از عکاسی می باشند.عکاس صنعتی نیازمند داشتن یک دوربین کاملا حرفه ای با لنز های گوناگون است که بتواند محصولات محتلف را به خوبی تصویربرداری کندوهمچنین عکاسی صنعتی نیازمند تجهیزاتی همچون نور پایه دوربین ,هلی شات و... کی می باشد

عکاسی صنعتی نیز خود دارای زیر مجموعه های گوناگونی می باشد که میتوان از:

عکاسی محصولات

عکاسی خط تولید

عکاسی جواهرات

عکاس هتل

عکاسی کافه

عکاسی صنعتی کارخانه

عکاسی کارخانه

عکاسی مواد غذایی

عکاسی ساختمان

عکاسی شرکت

و... نام برد


یکی از مهمترین ها در عکاسی صنعتی داشتن فکری خلاق و ایده های نو است.یعنی عکاس باید در عکاسی صنعتی ذهنی باز داشته باشد تا بتواند بر اساس آن محصول ایده را ارائه کند .همچنین نشان دادن تمام جزئیات عکس می تواند به تولید کننده کمک کند تا محصول خود را بهتر و خوبتر به بازار ارائه کند,مثلا در عکاسی مواد غذایی و عکاسی جواهرات مهمترین عامل نشان دادن جزئیات است تا بیننده بتواند عکس های صنعتی حرفه ای را مشاهده نمایید .

عکاسی صنعتی محصولات مشخصی به عکاس ارائه می دهند و عکاس بر اساس ان ایده پردازی و عکاسی را شروع می کند.به علت تنوع زیاد محصولات در قسمت های مختلف دنیا ایده پردازی و عکاسی آن ها نیز متفاوت است .عکاسی صنعتی حرفه ای مسلزم داشتن محیطی حرفه ای و داشتن ذهنی خلاق است که تمام این قسمت ها باید در عکاس باشد تا بتواند یک عکس حرفه ای به تولید کننده خود ارائه دهد.

عکس های صنعتی دارای اهداف خاصی هستند و آن هم انتقال مفهوم محصول به بیننده است .مثلا در عکاسی صنعتی جواهرات ما هدف خاصی را دنبال می کنیم و آن هم تهیه عکس از جواهرات است .

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

عکاسی تبلیغاتی یک قسمت دیگر از عکاسی است که بسیار جذاب به شمار می آید و همانطور که از اسم این قسمت پیداس برای تبلیغات استفاده می شود تا بتواند ببیننده و مخاطب را به سمت محصول مورد نظر سوق دهد و باعث فروش بیشتر آن محصول شود.عکاسی تبلیغاتی در جاهای مختلفی از جمله کاتالوگ ها,بروشورها و... استفاده می شوند و اهداف آنها معرفی محصول به روش جذب بیننده است.یعنی بیننده بعد از دیدن تبلیغ به نوعی به سمت آن سوق پیدا کند و برای تهیه آن رغبت داشته باشد.

در عکاسی تبیلغاتی داشتن ایده و خلاقیت بسیار مهم است چون عکاس مستقیما میخواهد از طریق عکس روی مخاطب و بیننده تاثیر بگذارد تا آن را به سمت محصول سوق دهد پس باید ایده و سناریویی خوب برای هر محصول تعیین کرد تا ببیننده جذب آن شود.

معمولا عکاسی تبیلغاتی برای بالا بردن فروش محصولات استفاده می شود و بسیار در فروش محصولات تاثیر دارد.یعنی شما به طور مستقیم از کارخانه به ذهن بیننده راه پیدا می کنید تا ذهن آن مشتری را تحت تاثیر خود قرار دهید

تلفیق عکاسی صنعتی و تبلیغاتی میتواند یک عکس حرفه ای را بوجود آورد .چون هر کدام به نوعی مکمل دیگری هستند.امروزه کارخانه ها و شرکت های مختلف برای دیده شدن و ماندن در رقابت تبلیغاتی از عکاسی صنعتی تبلیغاتی استفاده می کنند تا بیشتر دیده شوند و بیننده را توسط عکس تحت تاثیر محصول خود قرار دهند.یکی دیگر از عوامل موثر در عکاسی صنعتی تبلیغاتی رنگ ها هستند رنگ ها میتوانند نقش مهمی در عکاسی صنعتی تبلیغاتی داشته باشند

جمعه 26 آبان 1396
بؤلوملر :