موشن گرافیک (Motion Graphics) : موشن گرافیک یا گرافیک حرکتی که به تازگی بسیار زیاد مورد توحه قرار گرفته است

موشن گرافیک را می توان گرافیک حرکتی یعنی به نوعی موشن نیازمند گرافیک است تا از طریق کاراکتر و گرافیک حرکتی مفهوم را به بیننده انتقال دهند.

موشن گرافیک می تواند معنای یک هدف را با سناریویی مشخص به بیننده انتقال دهد

موشن گرافیک رسانه ای ساده و انعطاف پذیر:

ساخت موشن گرافیک مسلزم گرافیک حرکتی و نرشین می باشد .بعضی موشن گرافیک ها بدون صدا نیز به بیننده ها ارائه می شود که بیننده از طریق دیدن ویدیو متحرک می تواند مفهوم ویدیو را از طریق ادارک خود درک کند.

موشن گرافیک با نریشن و موزیک موثر تر است یا بدون آنها؟

ساخت موشن گرافیک دارای مراحلی است که هر کدام به صورت جداگانه باید انجام شود یکی از مراحل آن قسمت نرشین و صداگذاری و موزیک است .به طور کلی موشن گرافیکی که دارای صدا و موزیک خوبی باشد میتواند تاثیر دو برابری نسبت به موشن گرافیکی باشد که صدا و موزیکی ندارد.چون بیننده همراه با صدا و موزیک میتواند حالت کلی مفهوم را درک کند و موشن حرکتی ادارک بیننده را تحت تاثیر قرار دهد.

موشن گرافیک دارای قسمت های مختلفی است :

1.قسمت داستان سازی و ایده (در این قسمت ما سناریو موشن گرافیک را مشخص می کنیم که موشن گرافیک به چه صورت پیش برود)

2.ضبط نریشن و صدا(صدا یکی از قسمت های مهم در موشن گرافیک است .لحن بیان در ساخت موشن گرافیک و ضبط صدا بسیار می تواند روی موشن گرافیک ما تاثیر بگذارد)

3.طراحی شخصیت :طراحی شخصیت در موشن گرافیک به نوعی شیرازه کار را مشخص می کند شما از طریق طراحی کاراکتر و شخصیت خاصی مفهوم را به بیننده انتقال می دهید پس باید دقت داشته باشید طراحی کاراکتر تاثیر بسزایی در ساخت موشن گرافیک دارد )

4.طراحی مکان :مکانی که در موشن طراحی می شود تا محصول و یا هدف را به بیننده انتقال دهد میتواند بسیار مهم باشد .

5.رنگ ها:رنگ هایی که در موشن گرافیک استفاده می شود هر کدام به نوعی برای تحت تاثیر قرار دادن بیننده می تواند موثر باشد .

6.اجزاء:اجزاء مفهوم موشن گرافیک را کامل می کنند تا بیننده با دقت بیشتری موشن گرافیک را مشاهده کند و آن را درک کند

طراحی کاراکتر و تصویر سازی چیست؟

تصویر سازی و طراحی کاراکتر هنر و پیاده سازی هنری است که میتواند از طریق تصویر و طرحی گرافیکی شخصیت و یا قالبی را به بیننده ارائه دهد.

مرحله اول طراحی کاراکتر و تصویر سازی پیاده سازی آن به روی ورق و کاغذ است و بعد از آن طراحی آن در نرم افزارهای گرافیکی است.

شخصیت و کاراکتر میتواند از شخصی خاص الهام گرفته شده باشد و یا از قوه تخیلی فردی ایده به وجود امده باشد.معمولا تصویرسازی در اشخاص و ذهنیت های مختلف گوناگون است و سبک های گوناگونی در طراحی کاراکتر و شخصیت سازی وجود دارد.امروزه با استفاده از قلم نوری و طراحی دیجیتال طراحی کاراکتر ها و شخصیت ها بسیار ساده و مفهومی تر شده است.کاراکتر های شغلی هر کدام بر اساس هدفی طراحی می شوند که بعد از دیده شدن و فراگیر شدن و تبلیغات گسترده آن کاراکتر می تواند بیانگر آن شغل و ان برند باشد .امروزه کاراکترها و تصویر سازی ها نقش موثری در جذب مخاطب دارند

معروفترین نرم افزارهای مختلف طراحی کاراکتر عبارتند از:

ایلوستریتور

فتوشاپ

موشن اینفوگرافیک چیست و چه کاربردی دارد؟

استفاده از هنر گرافیک در تصویر و تصویر سازی به منظور رساندن پیامی خاص به بیننده را اینفوگرافیک می نامند.قابلا اینفوگرافیک ها ساده تر و دو بعدی تر هستند تا بیننده طریق مشاهده تصویر و خواندن نوشته مطلب را درک کند.در حقیقت تلفیق بین موشن گرافیک و اینفوگرافیک موشن اینفوگرافیک را بوجود می آورد .

نریشن چیست؟نریشن یا همان داستان گویی ,به زبان ساده تر اطلاعات و پیام هایی که توسط یک نریتور و همان صداگذار روی فیلم گذاشته می شود .

موشن گرافیک ها داری چه قسمت هایی هستند؟

به طور کلی موشن گرافیک به دو قسمت اصلی تقسیم می شود

1.گرافیک

2.موشن

که هر کدام در جاهای مختلف استفاده می شوند

· ساخت تیتراژ برنامه ها و عنوان هنری فیلم‌های گوناگون

· طراحی و هویت سازی شبکه‌ها و اخبارهای تلویزیونی

· ساخت و طراحی سایت‌های تعاملی گوناگون (Interactive sites)

· طراحی و ساخت تیزر تبلیغاتی و و وله تبلیغاتی تلویزیون

· طراحی بیلبورد های حرکتی و ایستاده، ساخت موشن‌های جشنواره‌ای و فستیوال های گوناگون

· موشن اینفوگرافیک (Motion Infographics)

جمعه 26 آبان 1396
بؤلوملر :